Seat Ibiza (Type 6F) Instructieboekje (2017-2024): Inleiding tot thema
De stuurbekrachtiging is niet hydraulisch maar elektromechanisch. Het voordeel van deze stuurbekrachtiging is dat er geen hydraulische slangen, hydraulische olie, pomp, filter en andere onderdelen nodig zijn. Het elektromechanische systeem bespaart brandstof. Terwijl een hydraulisch systeem een continue oliedruk nodig heeft, gebruikt de elektromechanische stuurinrichting enkel energie tijdens het bedrijf.
In wagens met een elektromechanische stuurinrichting wordt de stuurbekrachtiging automatisch aan de rijsnelheid, het draaikoppel van het stuurwiel en de oriëntatie van de wielen aangepast. De elektromechanische stuurinrichting werkt alleen bij draaiende motor.
Dit heeft een aanzienlijke invloed op de veiligheid van de wagen.
- De stuurbekrachtiging werkt alleen bij draaiende motor.
- Laat de wagen nooit bewegen wanneer de motor uitstaat.
- Trek de sleutel nooit uit het contact zolang de wagen in beweging is. De stuurkolom zou vergrendeld kunnen worden, waardoor niet langer gestuurd kan worden.
Het contact van de getrokken wagen moet ingeschakeld zijn, opdat het stuurwiel niet geblokkeerd is, en de knipperlichten, de claxon, de ruitenwissers en de ruitensproeierinstallatie kunnen worden ingeschakeld.
Besturing
...
Controlelampje
Het controlelampje gaat enkele seconden branden wanneer u het contact inschakelt. Het lampje moet na het aanslaan van de motor uitgaan. Gaat rood branden De elektromechanische ...
Zie ook:
Seat Ibiza (Type 6F) Instructieboekje (2017-2024). Motor inrijden
De nieuwe motor moet tijdens de eerste
1.500 (900 mijl) kilometer worden ingereden.
Tot 1000 kilometer (600 mijl)
Niet sneller dan aan 2/3 van de topsnelheid
rijden.
Geen volgas geven.
Hog ...
Hyundai i20 (GB/IB) Instructieboekje (2014-2020). R (Reverse)
Gebruik deze stand om de auto achteruit
te rijden.
AANWIJZING
Laat de auto helemaal tot stilstand
komen alvorens de selectiehendel
in of uit stand R te zetten. Anders
zou de transmissie kunnen
...