Hyundai i20 (GB/IB) Instructieboekje (2014-2020): Voorwaarden voor activeren van de airbags

Aanvullend Veiligheidssysteem (SRS)

Bij bepaalde aanrijdingen met lage snelheden worden de airbags niet geactiveerd. De reden daarvan is dat de airbags in die omstandigheden niet meer bescherming kunnen bieden dan de veiligheidsgordels al doen.

Aanvullend Veiligheidssysteem (SRS)

De airbags voor zijn niet ontworpen om te worden geactiveerd bij aanrijdingen van achter, omdat de inzittenden dan door de botskracht naar achteren worden gedrukt. In dergelijke gevallen biedt het activeren van de airbags geen extra voordelen.

Aanvullend Veiligheidssysteem (SRS)

De airbags voor worden bij zijdelingse aanrijdingen soms niet geactiveerd.

De inzittenden bewegen altijd in de richting van de aanrijding, waardoor het activeren van de airbags vóór overbodig kan zijn.

De zijairbags en gordijnairbags worden geactiveerd, afhankelijk van de kracht van de aanrijding, de rijsnelheid en de hoek waaronder de aanrijding plaatsvindt.

Aanvullend Veiligheidssysteem (SRS)

Bij een aanrijding op een helling of onder een hoek kan de kracht van de aanrijding de inzittenden in een bepaalde richting verplaatsen, waar de airbags geen extra bescherming zouden bieden, dit kan ook een reden zijn waarom de sensoren de airbags niet activeren.

Aanvullend Veiligheidssysteem (SRS)

Net voor een aanrijding remmen bestuurders vaak sterk af. Door zo sterk af te remmen, zakt de voorzijde van de auto in, waardoor deze gemakkelijker onder een voertuig met een grotere grondspeling zou kunnen schieten. De airbags worden in dergelijke situaties soms niet geactiveerd omdat de deceleratie die door de sensoren gemeten wordt, lager is dan de deceleratie die zou worden gemeten als de auto niet onder de voorligger zou schuiven.

Aanvullend Veiligheidssysteem (SRS)

Airbags zullen meestal niet activeren in over-de-kop aanrijdingen, omdat activering geen extra bescherming van de inzittenden geeft.

Aanvullend Veiligheidssysteem (SRS)

De airbags worden soms niet geactiveerd bij een aanrijding tegen een boom of paal, waarbij de botskracht zich concentreert op een gebied en de botsingsenergie is geabsorbeerd door de voertuig carrosserie.

    Voorwaarden voor activeren airbags

    Airbags vóór De airbags voor worden geactiveerd bij frontale aanrijdingen, waarbij rekening wordt gehouden met de botskracht, de rijsnelheid of hoek waaronder de aanrijding plaa ...

    Onderhoud aan aanvullend veiligheidssysteem

    Het aanvullend veiligheidssysteem is nagenoeg onderhoudsvrij en bevat geen onderdelen waaraan u zelf veilig onderhoud kunt plegen. Als het waarschuwingslampje van het airbagsysteem niet gaat bran ...

    Zie ook:

    Citroen C3 (SX/SY) Instructieboekje (2016-2024). Gebruiksadviezen voor de verwarming, ventilatie en airconditioning
    Neem voor een optimale werking van de verwarming, ventilatie en airconditioning de volgende gebruiksadviezen in acht: Let erop dat voor een gelijkmatige verdeling van de lucht naar het inter ...

    Peugeot 208 Instructieboekje (2012-2019). Begrippen
    Antiblokkeersysteem (ABS) en elektronische remdrukregelaar (EBFD) Deze systemen zorgen tijdens het remmen voor een betere stabiliteit en bestuurbaarheid van uw auto en dragen bij tot een betere ...

    Modellen:

    Alle rechten voorbehouden. © | compacteklasse.nl 2022 - 2024