Peugeot 208: AdBlue (BlueHDi-motoren)

AdBlue (BlueHDimotoren)

Om het milieu zo min mogelijk te belasten en om aan de nieuwe Euro 6-norm te voldoen, heeft PEUGEOT ervoor gekozen zijn auto's met dieselmotor te voorzien van een systeem waarbij het roetfilter (FAP) wordt gecombineerd met een SCR-systeem (Selective Catalytic Reduction) voor de behandeling van de uitlaatgassen. Dit systeem heeft geen negatief effect op de prestaties of het brandstofverbruik.

Automatische transmissie

De transmissie is onderhoudsvrij (olie verversen niet noodzakelijk). Remblokken De slijtage van de remblokken is sterk afhankelijk van de rijstijl, vooral bij stadsverkeer en veel korte ritten. ...

SCR-systeem

Met behulp van AdBlue, een vloeistof die ureum bevat, kan een katalysator tot 85% stikstofoxide (NOx) omzetten in stikstof en water (niet schadelijk voor de gezondheid en het milieu). De AdBlue b ...

Zie ook:

Peugeot 208. Gebruiksadviezen voor ventilatie en airconditioning
Neem voor een optimale werking van deze systemen de volgende gebruiksadviezen in acht: Let erop dat voor een gelijkmatige verdeling van de lucht naar het interieur de uitstroomopening onde ...

Hyundai i20. Terugschakelen
U moet terug schakelen als u bij veel verkeer moet vertragen of als u een steile helling op rijdt zodat u voorkomt dat u de motor belast. Ook, door terug te schakelen wordt de kans op afslaan b ...

Modellen:

Alle rechten voorbehouden. © | compacteklasse.nl 2022 - 2023