Hyundai i20: Waarom werd de airbag bij een aanrijding niet opgeblazen?
De airbags zijn niet ontworpen om te ontplooien bij elke aanrijding.
Er zijn bepaalde soorten ongevallen waarbij de airbag geen aanvullende bescherming biedt. Voorbeelden hiervoor zijn aanrijdingen van achter, tweede en volgende aanvijdingen bij een kettingbotsing en aanrijdingen bij lage snelheid. Schade aan het voertuig geeft aan dat energie geabsorbeerd is tijdens een botsing, maar niet of de airbag opgeblazen had moeten worden of niet.
ON/OFF-schakelaar airbag voorpassagier
(indien van toepassing) Het doel van de schakelaar is het uitschakelen van de airbag voor de voor passagier zodat mensen die vanwege hun leeftijd, grootte, of medische staat niet blootgesteld ...
Airbagsensoren
WAARSCHUWINGOm het risico op het onverwacht opblazen van een airbag te verminderen, en dus ook het risico op letsel of overlijden te verminderen: Let op dat u niet tegen plaatsen a ...
Zie ook:
Hyundai i20. Hoofdsteun
De voorste en achterste zitplaatsen
van de auto hebben verstelbare
hoofdsteunen. De hoofdsteunen zorgen
voor comfort voor de passagiers,
maar belangrijker nog, ze zijn
ontworpen om passagiers te
...
Peugeot 208. Deactiveren
Het systeem wordt automatisch gedeactiveerd:
als het contact wordt afgezet,
als de motor afslaat,
als er binnen 5 minuten na het selecteren van
het type manoeuvre niet wordt gestart met
ee ...