Hyundai i20: Waarom werd de airbag bij een aanrijding niet opgeblazen?

De airbags zijn niet ontworpen om te ontplooien bij elke aanrijding.

Er zijn bepaalde soorten ongevallen waarbij de airbag geen aanvullende bescherming biedt. Voorbeelden hiervoor zijn aanrijdingen van achter, tweede en volgende aanvijdingen bij een kettingbotsing en aanrijdingen bij lage snelheid. Schade aan het voertuig geeft aan dat energie geabsorbeerd is tijdens een botsing, maar niet of de airbag opgeblazen had moeten worden of niet.

ON/OFF-schakelaar airbag voorpassagier

(indien van toepassing) Het doel van de schakelaar is het uitschakelen van de airbag voor de voor passagier zodat mensen die vanwege hun leeftijd, grootte, of medische staat niet blootgesteld ...

Airbagsensoren

WAARSCHUWINGOm het risico op het onverwacht opblazen van een airbag te verminderen, en dus ook het risico op letsel of overlijden te verminderen: Let op dat u niet tegen plaatsen a ...

Zie ook:

Citroen C3. Antispinregeling (ASR)
Inschakelen Dit systeem wordt automatisch ingeschakeld zodra de motor wordt gestart. Het systeem wordt geactiveerd zodra de wielen te weinig grip hebben. In dat geval gaat dit verklikkerlampj ...

Citroen C3. Gesproken commando's "Radio Media"
Deze commando's kunnen vanaf elke schermpagina worden gegeven nadat op de stuurwieltoets "Gesproken commando's" of "Telefoon" is gedrukt, behalve als er een telefoongesprek bezi ...

Modellen:

Alle rechten voorbehouden. © | compacteklasse.nl 2022 - 2024